سردار حاجی زاده با تشریح اقدامات سپاه در مقابله با فعالیتهای اطلاعاتی پهپادهای امریکایی گفت: ما شلیک به پهپاد امریکایی (پریدیتور) را اعلام نکردیم تا برداشت سیاسی در آستانه انتخابات ریاست جمهوری امریکا صورت نگیرد چراکه اقدام ما صرفا نظامی بود نه سیاسی.

به گزارش خبرنگار گروه دفاع و امنیت مشرق، سردار امیرعلی حاجی زاده فرمانده نیروی هوافضای سپاه پاسداران که بعد از ظهر امروز به مناسبت سالروز به دام افتادن پهپاد جاسوسی آر- کیو 170 در همایشی با عنوان "روز پیروزی" در دانشکده هوافضای دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی سخن می گفت، با اشاره به رمزگشایی این پرنده مدرن بدون سرنشین گفت: بر اساس اطلاعات به دست امده،؛ آرکیو 170 هیچ ماموریت جاسوسی از مناطق هسته ای ایران را بر عهده نداشته است.

وی یادآور شد: اوباما رئیس جمهور آمریکا به مقامات اسراییلی گفته بود که این پهپاد برای جاسوسی هسته‌ای از ایران مأمور شده بود اما متخصصان ما بعد از رمزگشایی آن متوجه شدند که این پهپاد حتی یک مأموریت هسته‌ای هم در ایران نداشته است که این نشان می‌دهد که آمریکایی‌ها موضوع هسته‌ای را بهانه کرده‌اند.

سردار حاجی زاده با تشریح دیگر اقدامات اقتدارآفرین سپاه پاسداران در مقابله با فعالیتهای اطلاعاتی و جاسوسی پهپادهای امریکایی گفت: ما شلیک به پهپاد امریکایی (پریدیتور) را اعلام نکردیم تا برداشت سیاسی در آستانه انتخابات ریاست جمهوری امریکا صورت نگیرد چراکه اقدام ما صرفا نظامی بود نه سیاسی.

فرمانده نیروی هوافضای سپاه همچنین تصریح کرد: حمله اسرائیل به سودان مقدمه جنگ 8 روزه غزه بود.

* ایوب؛ پهپادی که ساخت 1381 در ایران است

وی با تشریح سیر صعودی و چشمگیر جمهوری اسلامی ایران در عرصه ساخت هواپیماهای بدون سرنشین گفت: پهپاد ایوب که اخیرا توسط رزمندگان حزب الله لبنان مورد استفاده قرار گرفت، تولید سال 1381 در ایران است و ما پس از این پهپاد نیز دستاوردهای فراوانی داشته ایم که برخی از انها اعلام شده است.

سردار حاجی زاده افزود: اینکه برخی تحلیلگران گفته اند ایوب از قطعات آرکیو 170 ساخته شده، صحت ندارد و زمان ساخت آن پهپاد، مربوط به سالها قبل است.

* نمونه بومی اسکن ایگل در حال ساخت است

فرمانده نیروی هوافضا سپاه با اشاره به شکار پهپادهای امریکایی یادآور شد: پیش از به دام انداختن آرکیو 170، نمونه هایی از پهپاد اسکن ایگل و پهپاد دیگری به نام "شادو (به معنای سایه)" را در اختیار داشتیم که نمونه بومی اسکن ایگل در حال تولید است.

وی افزود: برخی از این پهپادها به خاطر نقص فنی در ایران سقوط کرده بودند که ما در حال کسب اطلاعات و تکنولوژی از آنها هستیم.

* جزئیات موتور خاص و مدرن آرکیو 170

سردار حاجی زاده با تشریح ویژگی های موتور پهپاد آرکیو 170 اظهار داشت: موتور این پهپاد اختلاف دما با محیط ایجاد نمی کند و به همین خاطر با حسگر حرارتی قابل ردگیری نیست.

به گفته وی، صدای موتور آن نیز از مسافتی خاص به بعد، قابل شنیدن نیست و ابرسفید نیز به جا نمی گذارد. همچنین رنگ پهپاد به گونه ای است که از فاصله ای خاص به بعد قابل رویت نیست.

این فرمانده سپاه اضافه کرد: به دلیل طرح خاص بدنه این پهپاد، شناسایی آن به شدت سخت و دشوار است.

* اشراف سپاه بر اطلاعات هارد جانور قندهار / چین و روسیه نقشی نداشتند

این فرمانده ارشد نیروهای مسلح با بیان اینکه اکنون بر تمام اطلاعات و جزئیات هاردهای آرکیو 170 احاطه پیدا کرده ایم، گفت: چین و روسیه نقشی در به دام انداختن این پهپاد نداشتند.

* سنسورهای ویژه جانور قندهار

بنا بر اطلاعات اعلام شده توسط فرمانده نیروی هوافضای سپاه در این همایش، سنسورهای پهپاد ارکیو 170 می تواند جنس مواد، سفتی خاک، تا حدودی از عمق اب و حتی زیر تور استتار را هم شناسایی کند و ببیند.

وی نوع این سنسورها را "فراطیفی" توصیف کرد و افزود: این نسل سنسورها با گرفتن بازتاب نور اجسام، جنس انها را تشخیص می دهد.

* پاسخ به شبهه ای درباره شکار اسکن ایگل

حاجی زاده در ادامه این مراسم در پاسخ به سوال خبرنگاری درباره نحوه به دام انداختن پهپاد اسکن ایگل و امکان بهره برداری امریکا از این موضوع برای شناسایی روش شکار این پهپادها بخصوص آرکیو 170 گفت: این دو پهپاد در دو سطح مختلف هستند و اسکن ایگل نقش طعمه را نداشته است.

* مشکل فناوری برای ساخت موشک قاره پیما نداریم

فرمانده نیروی هوافضای سپاه در پاسخ به سوال دانشجویی دیگر درباره گزارش جدید مقامات امریکایی درباره دستیابی ایران به موشک قاره پیما تا سال 2015 گفت: ما مشکل فناوری برای ساخت این نوع موشک ها نداریم چراکه می توانیم ماهواره های مختلفی را در مدار قرار دهیم اما چون هدفی در برد بیش از 2 هزار کیلومتر نداریم، همین برد برای ما کافی است.

* چرخ های آرکیو موقع فرود شکست

به گفته سردار حاجی زادة، چرخ های پهپاد مدرن امریکایی در هنگام فرود در کویر اسیب دید و شکست اما سنسورهای آن هیچ اسیبی ندیده است.

وی افزود: شاید بعدا تصمیم گرفتیم تصاویر اجزای آن را که توسط متخصصان نیروهای مسلح باز شده، منتشر شود.

* موشک فجر 5 هدایت ندارد

این فرمانده ارشد سپاه پاسداران با اشاره به شلیک موفق موشکهای فجر 5 توسط رزمندگان فلسطینی به تل آویو گفت: این نوع موشک، دارای هدایت نیست و در نیروی زمینی سپاه هم از ان استفاده می کنیم. البته امکانات حزب الله لبنان بسیار بیشتر از حماس است.

* ایران به دنبال ایجاد پایگاه در کشورهای دیگر نیست

حاجی زاده در پاسخ به سوال دیگری درباره برنامه های ایران برای ایجاد پایگاه نظامی در دیگر کشورها گفت: ما به دنبال این کار نیستیم چراکه اگر این روش جواب می داد شوروی سابق و آمریکا در این کار موفق می شدند.

* نقش هدایتهای رهبر انقلاب در امنیت کشور و جلوگیری از بروز جنگ

وی با اشاره به هدایت های حکیمانه رهبر انقلاب در طول سالهای گذشته، گفت: تدابیر ایشان به دلیل طبقه بندی قابل اعلام نیست و اندکی از انها بیان می شود اما بدانید با همین تدابیر بود که در دوره بوش پدر و پسر ایران درگیر جنگ نشد.

فرمانده نیروی هوا فضای سپاه با بیان اینکه در زمان بوش بارها پیام دادند و یکبار هم نامه فرستادند و برای جنگ با ایران تاریخ تعیین کردند،‌افزود: در آن زمان بجز رهبر معظم انقلاب که به خوبی مسئله را تدبیر کردند، برخی مسئولان نگران شدند.

حاجی زاده افزود: رهبر انقلاب همواره تاکید دارند نباید به دامنه اکتفا کرد و باید به قله ها اندیشید.

به گفته حاجی زاده، عده ای می خواستند با کشتن دیپلماتهای ایرانی در افغانستان، ایران را به نیابت از ناتو وارد جنگ با طالبان کنند که با تدابیر رهبر انقلاب جلوی آن گرفته شد.

* تروریست های سوریه نمی توانند حاکم بر مردم شوند

این فرمانده ارشد سپاه پاسداران با اشاره به اوضاع سوریه که مورد پرسش یکی از دانشجویان بود، گفت: با جنایات تروریست ها علیه مردم، آنها هرگز نخواهند توانست بر مردم حکومت کنند. نسخه لیبی نیز برای سوریه قابل اجرا نیست چراکه شرایط منطقه پیچیده است و مردم نیز پشتیبان حکومت این کشور هستند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 102
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 8
  • CIA ۱۴:۱۴ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۰
    0 1
    تا 100 سال دیگه نمی تونن بسازن
  • نصرالله ۱۴:۲۴ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۰
    0 0
    بسم الله السلام علیک یا ابا صالح المهدی ادرکنی به امید پیروزی اسلام ناب محمدی (ص) و به امید سلامتی و طول عمر رهبر عزیزمان امام خامنه ای ( حفظه الله تعالی ) اللهم صلی علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم
  • ۱۴:۲۸ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۰
    0 1
    cia خفه شو
  • ۱۴:۳۱ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۰
    0 1
    اگه تا صد سال ديگه نتونن بسازه همين حالا كه ميتونن شكارش كنن...نمي تونن؟
  • ۱۴:۳۲ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۰
    1 0
    دمشون گرم. آدم افتخار میکنه به نیروهای نظامی ایران
  • ۱۴:۳۸ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۰
    0 1
    به قول داوود تو دزد و پلیس : MI6 اَههههه ، FBI اَههههه ، موساد ، اسحاق رابین ، اَهههههههههههه ، CIA ! جووووری چکت میزنم ، جووووووووری چکت میزنم که بچسبی به تاریخ و جغرافیا و فرهنگ نداشته اربابت
  • نصرالله ۱۴:۴۲ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۰
    0 0
    بسم الله السلام علیک یا ابا صالح المهدی ادرکنی در وصف غیور مردان و شیعیان و سربازان امام زمان (عج) باید گفت : آنجا که عقاب پر بریزد - از پشه لاغری چه خیزد به امید سلامتی و طول عمر برای رهبر عزیزمان امام خامنه ای ( حفظه الله تعالی ) اللهم صلی علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم
  • من ۱۵:۰۹ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۰
    1 0
    ببین کاسه لیس امریکا می دونم از اینکه تکنولوژی اربابات نتونست در برابر تکنولوژی ما دوم بیاره خیلی می سوزی برای همین برو اب رو بریز همون جا که می سوزه.....
  • ۱۵:۱۰ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۰
    0 0
    ای مگس !! عرصه سیمرغ نه جولانگه توست عرض ( ابرو ) خود می بری و زحمت ما میداری !
  • ۱۵:۱۷ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۰
    0 0
    ايني كه گفت تا صد سال ديگه نميتوانند بسازند مشخصا" يراني جماعت را نمي شناسد مطمئن باش به كوري چشم دشمن بچه هاي هوا و فضا تا حالا حداقل چند تا ار كيو 170 را ساختند و نخواستند فاش كنند.
  • ۱۵:۲۴ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۰
    0 0
    به نظر من این آدمی که با اسم سیا میاد نظر میده رو اگر داخل ایرانه باید پیداش کرد و گرفتش چون پتانسیل تروریست شدنو به شدت دارن
  • ایرانی ۱۵:۳۱ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۰
    0 0
    بعضی ها ایرانی هستن..بعضی ها هم امریکایی...شما منافقین کجایی هستین؟...بی هویت های بی وطن بی تاریخ بی دین بی اصالت ...پوچ
  • حجت ۱۵:۳۱ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۰
    0 0
    معلومه که سرت تو حسابه CIA‌ جان چون راست می گی. تا 100 سال دیگه بشقاب پرنده که سفر بین کهکشانی انجام بده رو نمی تونیم بسازیم. البته بعدش می سازیم. قول می دم.
  • موساد ۱۵:۳۲ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۰
    0 1
    اگر هم بتونن همه رو ترور می کنیم.......مثل موشک قاره پیما و شهید تهرانی و پادگان ملارد.....همه رو می فرستیم...هوا هه هه هه..........
  • حجت ۱۵:۳۲ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۰
    0 0
    ورژن جدید موساد به بازار آمد.
  • حجت ۱۵:۳۶ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۰
    0 1
    مگه مامانت بهت یاد نداده دست به چیزای جیز نزنی! دستت اوف می شه.
  • ۱۵:۴۵ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۰
    0 0
    نه اتفاقا" نباید این افراد گرفت . اتفاقا" باید بزاریم اینا بیان اینجا یکم شامورتی بازی دربیارن و یه چندتا کامنت بدن تا موجبات خنده و شادی ما رو فراهم کنن D:
  • مهدی ۱۵:۵۱ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۰
    0 0
    زرشک
  • ۱۶:۰۵ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۰
    1 0
    نخير مثل اينکه فجر ۵ کافي نبود . آقا هماهنگ کنين فاتح 110 هم بره غزه .
  • مجید ۱۶:۰۷ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۰
    1 0
    آقا چرا متعصبانه برخورد میکنید؟ حلا این برای خوشمزگی اسمشو سیا گذاشته (اونم از داخل ایران!!) ولی از طنز این دوستمون cia که بگذریم همچین ادعایی خیلی زیاده که نمونه های بومیش تولید بشه ـــــ ببینید ما علم مواد متالورژِی تو اون سطح نداریم ، حتی رنگ جاذب مواد راداری هم فکر نکنم داشته باشیم ـــــ موتور ، خود موتور این پرنده مساله ی بسیار بزرگیه ، یادمون نره 40 ساله ما اف14 داریم ولی هنوز نتونستیم موتورش رو بسازیم اونم موتوری که با تکنولوژِی دهه 60-70 ساخته شده و ما از یک پنالتی تکنولوژیک (زمان) 40 ساله داریم استفاده میکنیم ولی باز هم توفیقی نداشتیم یا پرنده های دیگه ای مثل f5 یا میگ 29 و.... ـــــ سنسور های این پرنده از تاپ ترین سنسور های دنیاست، در حالی که ما تو کشورمون مقاومت و یا حتی آی سی نمیتونیم تولید کنیم برای ساخت آی سی نیاز به ساخت فلزات و آلیاژ های با خلوص بالا داریم (که باز هم موجود نیست) ـــــ هدایت همچین پرنده ای برای اثربخش بودن نیاز به ارتباطات ماهواره ای برای کنترل و GNSS اختصاصی برای موثر بودن داره که نه ماهواره کنترل داریم و نه Global Navigation Sattelite System (سامانه ناوبری جهانی ماهواره ای) استفاده از این پرنده در حوزه میدان VR دید با این تکنولوژی برتر خیلی نمیتواند حائز اهمیت باشد اگر هم قرار باشد با باند شهروندی GPS و یا گلوناس این پرنده را هدایت کنیم که بیشتر باید گفت خودمان را مضحکه کردیم
  • امین س ۱۶:۱۱ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۰
    0 1
    فعلا برو اون فجر 3 و 5 که که ابتدایی ترین موشکهای ایران بودن رو تو کفشون باش که زدن آبروی نداشتتون رو فرستادن رو هوا و از ترس همتون خودتون رو زرد کرده بودین و نصف بودجه رژیم جعلیتون رو به واردات پوشک و مای بیبی اختصاص داده بودین،،،،بدبخت اگر یه سجیل بیاد تو اسرائیل که اینقدر وضعتون حاد میشه که باید 24 ساعت تو wcبمونین وتلف بشین...
  • موساد ۱۶:۱۶ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۰
    0 0
    پاتو کفش من نکن به بابام میگما!
  • عمو یزدان خاک پای سید علی ۱۶:۱۷ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۰
    1 0
    جون من؟!؟!؟!!؟!؟!؟!؟!؟!؟!؟!؟!؟!؟!؟!؟!؟؟!؟!؟!؟؟!؟!؟!؟!؟!؟!؟!؟!؟!؟!؟!؟؟!!
  • عمو یزدان خاک پای سید علی ۱۶:۱۸ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۰
    0 0
    ما با این سیابازیا و موساد بازیا بیشتر لج میشیم
  • حسین ۱۶:۲۰ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۰
    0 0
    صنایع دفاعی کشور به سرعت پیشرفت میکنه به نظر شما دلیلش چیه؟ به غیر از اینکه کار دست متخصص داده شده و از بهترین مهندسین و متخصصین استفاده می‌شه بعلاوه مسئولین این صنعت تعهد و دلسوزی و اعتقاد دارند اگه باقی‌ صنایع از جمله خودرو سازی هم‌به دست متخصص متعهد داده میشد نه به دوست آشنا و همفکر و هم حزبی که کمترین تخصصی نداره به نظر شما الان نمی‌تونستیم خودکفا باشیم تا حدود زیادی؟ ماشین بدون عیب عمده و درست حسابی‌ که نساختیم هیچ خودکفا هم نشدیم و قطعه‌‌ پژو و سمند ملی‌ را باید از چین بخریم!
  • KGB ۱۶:۲۱ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۰
    0 0
    ایران متحد استراتژیک ماست.اگه تو فسقلی یا امریکای پوشالی بخواین چپ بهش نگاه کنین پودرتون خواهیم کرد! خودتون بهتر قدرت روسیه کبیر رو میشناسین! مثلث روسیه ایران چین هر روز داره قدرتمند تر میشه!
  • ۱۶:۲۱ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۰
    1 0
    اینکه هیییچ اطلاعات محرمانه یا چیزی که ثابت کنه ما از بخشی از این ها سر در آوردیم هم نداره !! مثلا چه موادی در بدنه به کار رفته؟! یک لیست از ۱۰ تا فایلی که توی هارد بوده یا اطلاعات فنی که نشون بده می فهمیم ازش ! اطلاعات در همچین سیستم هایی با روش های پیچیده رمز گزاری می شه که روش های عادی هم عملا شکست ناپذیر هست چه برسه پیچیدش ! در ثانی اگر راست می گیم به جای داغون کردنش ۱۰ متر پروازش می دادن !
  • ۱۶:۳۷ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۰
    1 0
    محلش نذارید خودش راشو کج میکنه میره!
  • رضوان ۱۶:۴۶ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۰
    0 0
    آقای مجید محترم. خیلی معذرت می خوام ولی خیلی ... میخوای بگی زیاد میدونی ولی این چیزایی که گفتی نشانه اینه که خیلی ابلهی عزیز . ما تموم قطعات رو داخل تولید می کنیم شاید به تولید انبوه نرسه یا نخوایم برسه بسیاری مشکلات هست که به تولید انبوه برسه ولی تولیدمون از نظر قطعات مشکلی نداره کمبودی نداریم. اخه بیشعور مگه ما می خوایم پهپادو بفرستیم امریکا و از ایران هدایتش کنیم اصلا مگه خود امریکا پهپاداشو اینتوری هدایت میکنه که ما بکنیم میدونی تاخیر رسیدن اطلاعات چقدره که بخواد اینطوری هدایتش کنه همین پهپاد اخری که نشوندیمش مگه از ناو مستقر در خلیج فارس هدایت نمیشد . نادان.عیبی نداره تو ایران اگه 100 تا نخبه باشه یکی هم مثل تو جاهل میشه دیگه ......
  • حسین ۱۶:۵۱ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۰
    0 0
    یک نمونه اش تو اسرائیل رفت بعد از این همه پرواز آزاد و انجام هر کاری که خواست تازه متوجه شدن این خودش دلیل پیشرفت هست برای کسی‌ که چشمش کور و گوشش کرد نیست
  • امین ۱۶:۵۷ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۰
    0 0
    دستشان درد نکنه که برای اقتدار ایران تلاش میکنند. اما و هزار اما : که جمهوری اسلامی در عرصه فرهنگی و رسانه ای بازی را باخته است
  • شهریار ۱۶:۵۸ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۰
    0 0
    یک مشت بچه راه پیدا کردن به یک سایت سیاسی. اقا ببندید ای پی این بچه ها رو . هی میان با اسمای مسخره کامنت میذارن.تازه جالبیش اینجاست کامنت سیاسی و بحث علمی در جهت ناسیونالیستی که میذاری تایید نمیشه بعد این نظرات بچه گانه و مسخره مدام تایید میشه.
  • ۱۷:۰۶ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۰
    0 0
    انشا.. كه بسازند. چرا با الفاظ نامناسب جواب مي دهيد؟
  • ۱۷:۰۸ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۰
    0 0
    راستی توی اینظردادنها عجب ادمهای باتربیتی پیدامی شوند واقعا نازم منطق را
  • ۱۷:۴۱ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۰
    0 0
    رضوان جون خودتو کنترل کن داداش
  • محت ۱۷:۵۵ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۰
    0 0
    آقا مجید من این مورد رو می دونستم خواستم بگم: در مورد خلوص آلیاژ برای ساخت آی سی، استاد خود ما تو دانشگاه، سیلیسیم با خلوص 99.995 تولید می کنه که از بیشترین میزان خلوص جهانی (99.994) هم بیشتره در مورد ماهواره ام، انشاالله تا یکی دوسال دیگه، ماهواره ای که وارد مرز تکنولوژیک بشه آماده می شه. که کار دانشجوهای همین کشوره..... حالا ببینیم اون موقع چی میگی
  • مجتبی ۱۸:۰۵ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۰
    0 0
    اگه الان میگفتن پهپادهای آمریکا قراره بیان از ایران جاسوسی کنن، همین شما برمیگشتین میگفتین: عمرا 100 سال دیگه بتونین جلوشونو بگیرین.بعد که جلوشونو گرفتیم، اومدین گفتین عمرا سالم گرفته باشین!سقوط کرده!! تصویر سالمشو دیدین، فرمودین عمرا بتونین بسازین! من فقط موندم بعد اینکه ان شاء الله به زودی ساختیمش میخواین چی بگین!!!
  • ۱۸:۱۵ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۰
    0 0
    مشرق جواب من بده. یک مطالعه راجع به AES مثلا داشته باش. اگر سوادت نمی رسه از یک متخصص کمک بگیر. الگوریتم های رمزگزاری امروزی به هیچ وجه قابل شکستن نیستند، اثبات ریاضی داره کاملا. درضمن برای شروع به عملیات شکستن رمز نیاز هست که قسمتی از داده خام و یا checksum اون بدونی، ولی وقتی چیزی راجع به داده خام نمی دونی اصلا نمی تونی بفهمی که کلیدی که امتحان شده داده درستی خروجی داده یا نه. نیاز نیست سواد این چیزا داشته باشی، وقتی یه کم هم فکر کنی می فهمی که بدون داشتن راهی برای تایید اطلاعات خروجی اصلا فایده نداره بخوای شروع به امتحان کلیدهای مختلف بکنی. دوستانی که می گن رمز گشایی شده و یا باورشون شده هنوز تو دوران رمزنگاری های باستانی به سر می برند. (در ضمن هک هم با باز کردن رمز اطلاعات فرق می کنه)
  • مجتبی ۱۸:۱۶ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۰
    0 0
    شهادت سردار تهرانی که متأسفانه یه اتفاق بد بود.موساد هم داره پشت پرده توسط چماق به دستها و نوکرهایی مثل تو از این اتفاق بد بهره برداری میکنه. جناب موساد! هروقت روئسات مثل فرماندهان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی که علنا با افتخار گفتن که "ما به غزه موشک و سلاح دادیم" تونستن جرأت کنن و رسما اعلام کنن مقصر این حادثه بودن جواب ایران رو فورا خواهید دید.ان شاء الله
  • علی ۱۸:۱۹ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۰
    0 0
    این همه دروغ ؟ اگه ملت باور می کنند پس واقعا سطح سواد ملت پایین هست ! تولید قطعات الکترونیک دیگه هر کسی می دونه حتی مقاومت هم تولید نمی شه، چه برسه به آی سی و سنسور که دیگه اصلا تکنولوژی اون نداریم. رمزگشایی کردن هم که یک حرف خنده دار هست و احتمالا کسی هم به حاجی زاده نگفته تا حالا که رمزگشایی ممکن نیست. 2+2 = 4 ، کسی نمی تونه نقض کنه.
  • قدر ۱۸:۵۴ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۰
    0 0
    چند سالته بچه جون؟
  • ۱۹:۱۸ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۰
    0 0
    دچار خطای دید شدی....
  • ۱۹:۲۰ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۰
    0 0
    از اقا مجيد و حسين تشكر ميكنم بابت نظرات منطقيشون m30
  • ۱۹:۲۱ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۰
    0 0
    اینایی که به فرموده این عزیزمون منفی دادن یکم از درد و دلیل بی درمونشونم میگفتن بلکه مام یه درکی از بی درکیشون داشته باشیم
  • ۱۹:۲۵ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۰
    0 0
    از هموطنای عزیز معذرت می خوام اما نمی تونم جلو خودم و نگه دارم : KGB و موساد و .. و ... و. .. همتون در مقابله ایران و ایرانی پشمین
  • ۱۹:۲۶ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۰
    0 0
    حسین جان کاملا موافقم ما تو همه عرصه ها نیاز به پیشرفت داریم در ضمن دسته دانشمندا و سپاهیا و ارتشیای عزیزمونم می بوسیم یا علی
  • ۱۹:۳۱ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۰
    0 0
    آخه عزیز یکم فکر میکردی نظرت محترم اما مثله اینکه یادت رفته ها براش دون نریخته بودیم بیاد بوخوره بعد بریزیم سرش نزاریم در بره ها ! باور کن این جوجو رو رامش کردیم و گفتیم بهتر پیش ما باشی تا الدنگای یانکی رام کردیم که متوجه شدی یعنی چی؟ یعنی همون رمزای پیچیده ای رو که گفتی باز کردیم! می خوای بیشتر توضیح بدم !!؟
  • ۱۹:۴۲ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۰
    0 0
    مشرق جون اگه این کامنتا را(احاق و موساد وسیاو...) که واسه یه عده جیره خوار دشمنان هستن تایید نکنی چیزی ازت کم نمیشه نمیدونم چه اصراری به تاییدشون داری؟
  • arefnib ۱۹:۴۸ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۰
    0 0
    سلام به همه آقا ايران و سپاه اگه نتونه بسازه كه من مي گم ميسازه ما ايراني ها استعداد بلقوه اي در مهندسي معكوس داريم نگران نباشيد
  • محمد ۱۹:۵۸ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۰
    0 0
    منافق همین که وزیر خارجه امریکا مییاد سخت ترین مسئله کاریشو میگه مسئله ایران بوده توی بیچاره پا پتی چی میگی ...زنده باد سپاه پاسداران زنده باد هوافضا کابوس خواب امریکاواسرائیل شادی روح حاج حسن تهرانی مقدم صلوات
  • هادی ۲۰:۰۰ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۰
    0 0
    ایران یک هواپیمای مسافربری را تازه ساخته که شبیه هواپیمای یک قرن پیشه آمریکاست ؟!!!!! حالا می خواد آرکیو 170 هواپیمای فوق مدرن جاسوسی فوق سری ........آمریکایی را مهندسی معکوس کنه با عقل جور در نمیاد.
  • ۲۰:۰۷ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۰
    0 0
    اطلاعات مهمی به دست نیومده، حداکثر مسیرها و تنظیمات و اینطور چیزهاست. که ممکنه اصلا رمزگزاری نشده باشند یا رمزگزاری ساده. رمزگزاری هایی مثل AES اصلا قابل شکست نیستند.
  • ۲۰:۱۰ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۰
    0 0
    میسازن خوبش هم میسازن تا کور شود هر آنکه نتواند دید
  • بهنام ۲۰:۱۵ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۰
    0 0
    البته cia وموساد همه میدانند شما برای طنز و خنده این اسم را انتخاب کرده اید اما باید به این موضوع اعتراف کرد چین که قطب اول صنعتی دنیا به حساب میآید و عملا آمریکا و اروپاییان را فلج کرده متخصص کپی کاری است چه برسد به یک سری جوان و مسن باتجربه با ایمان و متعهد ایرانی نظر شما را به سخنان گوهر بار پیامبر گرامی که فرمودن اگر علم در ثریا هم باشد مردانی از فارس به آن دست پیدا خواهند یافت جلب مینمایم با تشکر از تو جه عزیزان
  • ۲۰:۲۱ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۰
    0 0
    مشرق بیکاری نظر یک مشت ادم روان پریش را منتشر میکنی!!!!!!!!!!
  • منتظر المهدی ۲۱:۱۱ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۰
    0 0
    می خوای یه سطل اب بریزیم سیل ببرتت موساد کوچولو؟
  • ازاده ۲۱:۲۰ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۰
    0 0
    انشا الله پاسداران غیور اسلام درپناه خدا ودعای امام زمان ضربات محکم تری به پیکره ی این شیطان بزرگ وارد اورند . با ارزوی سلامتی برای امام خامنه ای
  • ۲۱:۵۸ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۰
    0 0
    همچين ميگه تا صد سال ديگه هم نميتانند درست كنند اخه بي عقل چشما و گوشهات رو باز كن درست ببينو و بشنو درست 3 يا 4 سال پيش اولين ناوشكن ساخت داخل جماران رونمايي شد يه چند ماهه ديگر ناوشكن پيشرفته تر به نام سهند و سينا رونمايي ميشود حالا اين هواپيماهاي 20 كيلويي رو با اين ناوها مقايسه كن ببين بازم نميتانند بسازند
  • CIA دورت زدیم ۲۲:۳۸ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۰
    0 0
    زعمل کار برآید . اولا سیا توکه در اطلاعات جمع کنی قدری . پس برو در مرکز فن آوریه ناسا ببین چند صدتا ایرانی می بینی منزل من دیوار به دیوار یکی از دانشمندان ناسا می باشد در تهران که باهم بزرگ شدیم حالا فرز کن ما بخواهیم دانش روز داشته باشیم بین چه راحت است بنظر من به 100 دقیقه هم نمیرسد . پس بدان ما می توانیم .
  • رادار ۲۲:۴۲ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۰
    0 0
    شناسائی شده از باغ قلهک تماس داره
  • yaser ۲۲:۴۶ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۰
    0 0
    man midunam kie mikhay bet begam ?:D
  • دانا ۲۲:۴۶ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۰
    0 0
    من می دانم منافقین کجائی هستند نوکر می باشند حالا هرکی که نوکر خاص مشغول میشیم مثلا صدام یا ترکیه یا موساد یا سیا و...
  • yaser ۲۲:۴۸ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۰
    0 0
    har vakh az lahaze motekhases be eshba residim unvakh are sanaye-e dg ham pishraft mikonan. alan harchi motekhasese dare ru sanaye-e nezami kar mikone
  • yaser ۲۲:۴۹ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۰
    0 0
    nabakhte ;) inam be zoodi khahi did
  • موشه قصاب ۲۳:۰۳ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۰
    0 0
    چطوری موسیو قاراپه یادت هست اون روزا که تازه رفته بودیم فلسطین زیر پرچم انگلیس کارمونرا شروع کردیم با کشتن تعداد زیادی فلسطینی و تصرف شهرها دولت انگلیس گفت یک پرچم برای خود درست کنید که این خون ریزی ها به پای ما نزنند . ما گفتیم نمی توانیم دوام بیاوریم انگلیس گفت ما دورا دور همه جوره هواتون را داریم. (60 سال بعد) حالا با اینکه همه جوره پشتیبانی می شویم ولی نمی توانیم دوام بیاوریم . خاطرات موشه قصاب رئیس جمهور سابق اسرائیل . اگر خواسته باشید اسم من را در گوگل سرژ کنید سرگذشت من را کامل می خوانید .
  • رمز موفقیت ۲۳:۰۶ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۰
    0 0
    متخصص اونهم متخصص جوان استفاده می شود مسن ما تهرانی مقدم بود روحش شاد .
  • دانا ۲۳:۱۰ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۰
    0 0
    حالا غصه نخور می فهمی چقدر هولی دیگه تو باشی با ایران بازی نکنی فکر کردی ما صدامیم یا قزافی .
  • ۲۳:۱۲ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۰
    0 0
    تا قبل از اینکه این پهپادها بیفته دست ایران می گفتین :چی؟!ایران؟!اصلا سپاهی ها تا حالا هواپیمای بدون سرنشین دیدن؟!ببین علی جون،ما که می دونیم شما ها از کجا دارین می سوزین
  • دانشمند ۲۳:۱۳ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۰
    0 0
    من که گفتم هم وطنان ما در ناسا هم چیزو گفتن تا مدت کوتاهی پروازشم می بینی.
  • همکار ۲۳:۱۶ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۰
    0 0
    حالا ایران پرندهای دارد تدارک می بیند که بهتراز پهپاد رادار گریز می باشد بدنه اش جزب فرکانس می کند .ودیگر ......
  • امین س ۲۳:۲۳ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۰
    0 0
    ایران همونطور که پهپادی سال 81 ساخته که از رادارهای اسرائیل که با تکنولوژی اربابت هست می گذره و 4-3 ساعت میره فیلمبرداری میکنه و تازه با f16می زننش و الان 10 سال گذشته،یعنی تو و اربابت برین بمیرین که گفته بودین رادارهای امریکایی اسرائیل یه توپ بسکتبال تو افغانستان رو ردیابی میکنه،،،فقط ادعا هستین و دم سپاه گرم که روی امثال تو رو کم کرده،،ای بنازم سپاه،و وقتی سپاه یه دونه بهترشو ساخت ببینم باز چه بامبولی در میارین،
  • ۲۳:۴۰ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۰
    0 0
    KGB هم بزار دیگه اه! KGB مال شورویه توهم جوگیر شدی! ربطی به روسیه نداره! میخوام حال این موساد رو بکیرم!
  • محمدحسین ۲۳:۴۰ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۰
    0 0
    اگه به قول شما مقاومت یا بقیه قطعات الکترونیکی تولید نمیشه علتش فقط واردات بی رویه جنس های چینی هست. ما تو دانشگاه یه استاد داریم می گه یه زمانی خازن تولید میکرده براش دونه ای 5 ریال هزینه برمیداشته ولی تو بازار چینیشو ریختن دونه ای 2.5 ریال!!! این استاد بدبخت ما ام ورشکست شد!!!! نه اینکه تکنولوژیشو نداریم....
  • ۲۳:۴۴ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۰
    0 0
    آخه اگه عقل داشتی که دلم نمیسوخت!
  • 17ساله ۲۳:۴۹ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۰
    0 0
    همین بچه هایی که تو میگی جلوی امریکارو میگیرند و تو مث موش در میری تو سولاخی!
  • ۲۳:۵۰ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۰
    0 0
    در ضمن اشتب منفی دادم.بزرگ!
  • ۲۳:۵۱ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۰
    0 0
    مث اینکه فراموش کردی ما ایرانییم ها!
  • علی رضا ۰۱:۳۹ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۱
    0 0
    رضوان جون . پسرم . بی ادبی نکن .. زشته ... ( ما تموم قطعات رو داخل تولید می کنیم ) چرا بی ادبی میکنی ؟؟؟ ها ؟؟؟؟ نگو جایی زشته :)
  • علی رضا ۰۱:۴۱ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۱
    0 0
    (( چه هاي هوا و فضا تا حالا حداقل چند تا ار كيو 170 را ساختند و نخواستند فاش كنند. )) :| ناموسا خوده آمریکایی ها تو این بازه ی زمانی نمیتونن بسازن دیگه توهم نداشتیما :|
  • علی رضا ۰۱:۴۴ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۱
    0 0
    یه ذره جنبه ی نظرات مخالف هم داشته باشید ... منطق که اصلا اینجا حکم فرما نیست ... به جای اینکه به حاشیه ها دامن بزنید ... یه تشکری خشکو خالی تو همین کامنت ها از کسانی که تو این عرصه فعالیت میکنن ، کنید ...
  • ۰۱:۴۶ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۱
    0 0
    هموطن ایرانی من..کسانی هستن که زبان برنامه نویسی می نویسند.....کسانی هم هستن ربات هایی می نویسن که کارشون شکستن رمزهاست!!...
  • ۰۱:۴۷ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۱
    0 0
    شکستن کدهای رمرزنگاری شده چه ربطی به 2+2=4 داره نابغه!! حمله رو در سطح خودت کم سواد نبین..
  • ۰۱:۵۰ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۱
    0 0
    ناسا خره کیه....بهتره درباره مغزهای نوکر و غلام کشورهای جهان سوم در امریکا و غرب حرف نزنی...... با احترام البته به بعضی از وطن پرست ها و مردم دوست های آنها....
  • ۰۱:۵۱ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۱
    0 0
    به راحتی با بمب های EMP و حتی لیزری میشه به طور موقت تمام بردهای الکترونیک یک هواپیما موشک و...رو خاموش کرد و از کار انداخت اما فراموش نکنید ....نیاز مادر اختراع و پیشرفت هست
  • ۰۱:۵۸ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۱
    0 0
    افتخار برای ایران همین بس که ابرقدرت اول جهان امریکا رو 2 بار در برابر همه کشورهای جهان تحقیر کرد و البته حتی ایران اگر شکست هم بخوره باعث تحقیر ایران نمیشه چون همین الآن در غرب به اندازه کافی ایران رو مسخره تحقیر و ...می کنند
  • حامد ۰۸:۵۳ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۱
    0 0
    بسم الله الرحمن ارحیم ضمن تشکر از دست اندرکاران سایت مشرق درحوزه علوم استراتژیک، بویژه علوم دفاعی یک اصل اساسی وجود دارد و تا زمان حاضر بارها و بارها به اثبات رسیده است و آن اینست که اساسا" دست یابی به بالاترین فناوری های موجود در دنیا به به طرق مختلف وجود دارد . اینکه برخی از دوستان بر این اعتقادند که مجموعه توان صنعتی ما قادر به تولید فلان ic و یا .... نیست یاامکان ندارد تقریبا" یک جور شوخی بحساب می آید . بعنوان مثال در حوزه صنعت دفاعی کشور بدلیل اینکه به نسبت سایر وزراتخانه و ارگان ها بها بیشتری به ایده های نو و جدید و بدیع داده میشود هر نوع احتمال دستیابی به فناورهای نامبرده شده وجود دارد . دوستان عزیر دقت بکنند که در این حوزه جای هیچ نوع احساسات و تعصب نیست و ما می بایست براساس واقعیات مفاهیم را مورد بررسی و تجزیه و تحلیل قرار بدهیم . بنده همه دوستان را به مطالعه دقیق کتاب قدرت در عصر فرا صنعتی دعوت می کنم . با مطالعه این کتاب مطمئنا" به این نتیجه خواهید رسید که اصولا" دستیابی به فناوری مدرن به هیچ وجه در انحصار دولت یا قدرتی نیست و نخواهد بود . بنابراین بدور از هرگونه احساسات بیجا می بایست این اخبار را نقد و مورد تجزیه و تحلیل قرار داد. مسلما" هیچ ساختار دفاعی تمام دستاوردهای خود در عرصه فناوری بویژه فناوری های نظامی را در دسترس همگان قرار نمی دهد و اخبار منتشر شده در زمینه های مختلف مطمئنا" به منظور گمراه کردن و کانالیزه نمودن حسگرهای اطلاعاتی دشمن در طیف های مختلف صورت می گیرد . درواقع می توان گفت که جمهوری اسلامی ایران و ایالات متحده بعنوان سرکرده حوزه تمدنی غرب در یک جنگ اطلاعاتی بسیار شدید و همه جانبه به سر می برند که فقط بخشی از آن در زمینه پهپادها می باشد . باز هم برای اطلاعات بیشتر دوستان عزیر می توانند به کتبی نظیر آمادگی اطلاعاتی میدان نبرد و یا کتاب فریب استراتژیک مراجعه نمایند . باتشکر
  • علیرضا ۰۸:۵۵ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۱
    0 0
    زنده باد ایران و ایرانی که همیشه پیروز و سربلند هستن. منم افتخار میکنم که اینجوری پوزشون به خاک زدن . دمشون گرم باشه تا ظهور اقا اما زمان. زنده باد ایران . تا کور بشه چشم کسی که نمیتونه ببینه
  • عبدالله ۱۲:۲۵ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۱
    0 0
    خطاب ه دوستمون مجید که میگه ایران توانایی تولید IC نداره. دوست عزیز قرار نیست همه چیزش رو که ایران بزنه!هیچ جا اینجور نیست.تو زمینه ی هواپیما برات مثال بزنم : صندلی تمام هواپیما ها رو یه شرکت انگلیسی میزنه آمپر هاشو نو یه شرکت تایلندی بعضا موتورا جنرال الکتریک امریکا هستند. مهم اینه که دانش طراحی و مونتاژ رو داشته باشی که داریم.قطعات تو بازار آزاد زیاده. درضمن هر جا نیاز باشه بچه ها میسازن!ملالی نیست.
  • مردم ۱۲:۳۴ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۱
    0 0
    درود بر کسی که به میهن اسلامی خدمت می کنه در هر لباسی .
  • ۱۲:۳۹ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۱
    0 0
    حالاچرا داغ کردی به مزاجت خوش نیامد. بزن تو آب سرد .
  • دهلاویه ۱۲:۴۳ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۱
    0 0
    همین بچه هابودن که تو محاصره آبادان کنار رودخانه بهمن شیر جبهه ذلفقاری با دست خالی جلوی دشمن ایستادن و شهر را از سقوط نجات دادن .
  • نادان ۱۲:۴۸ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۱
    0 0
    مثل اینکه خیلی جلوی آئینه ایستادی و بخودت گفتی آدم هستم ولی دیدی پخی نیستی حالا برو کمی دانشت را ببر بالا تابفهمی کی هستی
  • کارشناس ۱۲:۵۵ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۱
    0 0
    خیلی خری من خودم شاهد بودم که اینکار انجام شد .یکی از کیتهاش که با لاک قطوری بسته شده بود که حدودن 2 سانت قطر آن بود برای از بین بردن لاک وظاهر شدن خطوط مدار الکترونیک از دانشگاه تهران کمک گرفتیم تا حلال آن را ساختیم ولاک را پاک کردیم که به مدار و مقاومت و آیسی ها رسیدیم.
  • دانا ۱۳:۰۶ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۱
    0 0
    هادی توبه کن بیا در آغوش ملت تا ببرمت کارهای انجام شده را ببینی ولی باید قول بدی سکته نکنی رو دستم می مونی . یک شرط دیگر اینکه فرار نکنی مثل مهاجرانی بری دیده های سکرت را بازگوکنی به اجنوی برای اندکی پول
  • ایرانی ۱۳:۰۸ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۱
    0 0
    انگلیسی ایرانی را دسته کم گرفتی
  • آشنا ۱۳:۱۳ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۱
    0 0
    این افراد نوفوزی های ایران در ناسا می باشند وهم اطلاعات را به ایران فرستادن.
  • نادان ۱۳:۱۸ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۱
    0 0
    مالیدی نقاب دار جیره خار . پس چرا وزیر خارجه اربابت روزی دوبار از اسم ایران می لرزه.
  • صدر ۱۳:۲۲ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۱
    0 0
    خدایا هر کسی در هر لباسی مانع پشرفت ایران و چشم دیدن پیروزی های ایران را نداره شرش را از سر راه بردار
  • شهریار ۱۳:۵۳ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۱
    0 0
    میگما شما چرا انقدر جوو گیر هستید؟ مگه از خودتون شکید؟ من منظورم این موساد و چند تا بچه دیگه است شما ها که از اونا هم جووگیر ترید.
  • دانشکده فنی شهید شمسی پور ۱۷:۴۵ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۱
    0 0
    100 سال؟،هیچ وقت اونو نمیسازیم،ایران تکنولوژی منحصر به خودش رو برای ساخت تسلیحات داره برای همین هم هست که تونسته این اسباب بازی رو شکار کنه
  • ایرانی مسلمان ۱۵:۴۶ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۲
    0 0
    مشکل درک بعضیهااینه که چشم خودبین دارند نه خدابین اگراندکی قرآن رامرورکنند متوجه میشن که اگه خدابخواد میشه ...ولو کره المشرکون
  • مجید ۰۴:۰۳ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۸
    0 0
    با سلام به همه دوستان باتوکل به خدا و اراده قوی ما هم میتونیم ما ایرانی ها بودیم که با کمک امام زمان توجنگ هشت ساله تمام معادلات دشمنامونه بهم ریختیم که تا حالا هم نتونستن فکر حمله به ایران عزیزمون بکنن وگزینهاشون ازروی میز رفته زیر میز به امید سرفرازی ایران زندباد ایرانی با غیرت

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس